ظرفیت اسکان اضطراری بدون محدودیت در کاشمر ایجاد می‌شود ۱۲ نفر در پی وقوع پس لرزه ۳.۸ ریشتری کاشمر مصدوم شدند (یکم تیرماه ۱۴۰۳) مامور قلابی در مشهد به دام افتاد (یکم تیرماه ۱۴۰۳) دانشگاه شهید بهشتی در خصوص قطع همکاری با محمد فاضلی توضیحاتی ارائه کرد بازگشت نخستین گروه حجاج خراسانی به مشهد مقدس | روند بازگشت حجاج تا ۱۴ تیرماه ادامه دارد + فیلم واریز مابه‌التفاوت حقوق فروردین بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی از فردا شنبه (۲ تیرماه ۱۴۰۳) +جد‌ول زلزله کاشمر به ۹۰۰ واحد مسکونی خسارت زد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (یکم تیرماه ۱۴۰۳) | پیش‌بینی بارش‌های رگباری با احتمال ایجاد سیلاب در خراسان رضوی وزش باد و نوسان نسبی دما در نوار شمالی کشور | اهواز گرم‌ترین مرکز استان ایران (یکم تیرماه ۱۴۰۳) آغاز ثبت‌نام وام ۳۰ میلیون‌‌تومانی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی + جزئیات (یکم تیر ۱۴۰۳) اجرای حکم قطعی یکی از پرونده‌های وحید اشتری ریزش چاه به عمق ۱۳۰ متر روی کارگر| ۲۰ آتش نشان از ۹ ساعت قبل همچنان مشغول کار هستند حریق منزل مسکونی در خیابان سیدی مشهد| ۷ شهروند توسط آتش‌نشانان نجات یافتند اصلاح فرهنگ سلامت از مهدکودک‌ها و مدارس برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت دبیرستان‌های نمونه دولتی و فرهنگ در ۲۰ تیرماه نجات جان ۶۰ نفر از غرق‌شدگی در مازندران طی ۲۰ روز قتل مرد جوان در خانه ارثی جنوب تهران + جزییات مرد معتاد همسرش را مقابل چشم فرزندان به قتل رساند آتش‌سوزی گسترده در انبار کارخانه تولید موادغذایی در غرب تهران حریق انبار زغال با تلاش ۲۱ آتش‌نشان اطفا شد (۳۱ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کلاهبرداری میلیاردی با صدای زنانه

  • کد خبر: ۲۲۹۲۲۰
  • ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۱
کلاهبرداری میلیاردی با صدای زنانه
یک شیاد چطور توانست سر ده‌ها مشهدی را به بهانه تهیه گواهی‌نامه، مدارک تحصیلی و... کلاه بگذارد؟

به گزارش شهرآرانیوز، مدت‌ها بود که او را می‌شناخت، آن‌قدر با هم صمیمی شده بودند که با هم شوخی‌های فوتبالی و طرف‌داری از تیم‌های مطرح کشور می‌کردند. پسر جوان می‌دانست که این فرد با جایگاهی که در پلیس دارد، روزی به دردش می‌خورد.

 از قضا آن روز خیلی زود رسید و در یکی از صحبت‌هایی که با هم داشتند، بحثشان به گواهی‌نامه رانندگی رسید که پسر جوان از مراحل سخت آن می‌نالید، اما دوستش که خودش پلیس بود، به او خندید و مدعی شد که می‌تواند سه روزه برایش گواهی‌نامه اصلی درست کند، فقط هزینه این‌کار کمی بالاست.

پسر جوان که موقعیت را مناسب می‌دید، بلافاصله اعلام کرد که مشکل هزینه ندارد و بعد از ردوبدل کردن صحبت‌های دیگر، او بلافاصله در چند نوبت ۱۰۰ میلیون به حساب دوستش واریز کرد، اما نه تنها سه روز بعد خبری از گواهی‌نامه نشد که بعد از گذشت یک هفته دوستش به تماس‌های او دیگر پاسخ نمی‌داد و این‌گونه یکی دیگر از پرونده‌های سریالی سرقت از سوی مأمورنما‌ها روی میز سردار احمد نگهبان، جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی، قرار گرفت.

گروهی از کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد که مأمور رسیدگی به این پرونده بودند با دعوت از مال‌باخته از او خواستند که هر اطلاعی از این دوستش دارد به آنها بدهد، اما جوان سی ساله که متصدی یک فروشگاه تلفن همراه در مشهد است، نه‌تن‌ها نتوانست هیچ سرنخ مهمی در اختیار کارآگاهان قرار دهد که تازه مشخص شد دوستی او با متهم صرفا مجازی بوده و تمام اطلاعاتی که از این فرد دارد، خود متهم در اختیارش گذاشته است.

به دنبال یک مأمورنما

مأموران تا اینجا فقط متوجه شدند که با یک شیاد مأمورنما در فضای مجازی روبه‌رو هستند تا اینکه گزارش مشابه دیگری نیز به دستشان رسید. شاکی این پرونده نیز مردی جوان بود که اظهاراتش با صحبت‌های جوان موبایل‌فروش مشابه بود، با این تفاوت که پای زنی را به پرونده گشود.

این فرد نیز در اظهاراتش با اعلام اینکه با این مأمور پلیس در فضای مجازی دوست شده و هیچ‌گاه او را ندیده و درخواست گواهی‌نامه داشته است با اعلام اینکه منشی‌اش با او تماس می‌گیرد و اطلاعات لازم را در اختیارش می‌گذارد، ساعتی بعد با زنی جوان تلفنی صحبت می‌کند که او با ناز و عشوه این فرد را متقاعد می‌کند تا مبلغ ۵۰ میلیون برایشان واریز کند. جوان نیز که بعد از این تماس مطمئن می‌شود با یک گروه حرفه‌ای سر و کار دارد، مبلغ را واریز می‌کند، اما به محض واریز وجه، ارتباط او با این فرد قطع می‌شود. 

در حالی مأموران با کنار هم چیدن این پازل شرورانه به دنبال یافتن اطلاعاتی از متهم بودند که به تعداد شکایت‌ها اضافه شد و آنها را با یک پرونده سریالی روبه‌رو کرد. کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس‌آگاهی مشهد تحقیقات فنی خود را برای شناسایی و دستگیری متهم آغاز کردند.

شناسایی متهم

تیم رسیدگی‌کننده پرونده با استفاده از سرنخ‌های موجود، تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی و دستگیری متهم آغاز کردند. مأموران در نهایت موفق به شناسایی مخفیگاه این فرد در مشهد شدند و پس از اطمینان از صحت موضوع، هماهنگی‌های لازم را با مقام قضایی انجام دادند.

مأموران که نمی‌خواستند بی‌گدار به آب بزنند، در عملیاتی ضربتی مخفیگاه این شرور را محاصره کردند و با ورود به این محل، متهم را دستگیر کردند و در بازرسی از مخفیگاهش سه دستگاه تلفن همراه کشف شد.
بررسی محتویات گوشی‌ها نشان داد که حاوی تصاویر جعلی گواهی‌نامه و مدارک تحصیلی است و مشخص شد که این فرد نه‌تن‌ها برای گواهی‌نامه، بلکه برای مدارک تحصیلی نیز سر شهروندان را کلاه گذاشته است.

روی دیگر سکه کلاهبرداری‌ها

با آغاز بازجویی‌ها از متهم مشخص شد که این جوان بیست و پنج ساله سابقه‌دار است و طعمه‌هایش را در شبکه‌های مجازی شناسایی می‌کرده و بعد از طرح رفاقت، با این ادعا که پلیس است یا با مسئولان ارتباطات ویژه‌ای دارد، برای صدور گواهی‌نامه رانندگی، کارت پایان خدمت و مدارک تحصلیلی از شهروندان مبالغی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان دریافت کرده است.

این فرد همچنین اعتراف کرد که تمام اقدامات را به‌تن‌هایی انجام داده و تنها در برخی پرونده‌ها که افراد به او شک می‌کرده‌اند با این ادعا که منشی‌اش با آنها تماس می‌گیرد، لحظاتی بعد با این افراد تماس گرفته و با تقلید صدای زنانه، شاکیان را وادار به واریز وجه می‌کرده است.

متهم در بازجویی‌های فنی پلیس با توجه به گزارش کلاهبرداری‌های مشابه و مستندات به دست آمده از تلفن‌های همراهش به ۱۰‌فقره کلاهبرداری به مبالغی بین ۵۰۰‌میلیون تا یک میلیارد ریال اعتراف کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->